Podczas próby zapisania pracy (Ctrl + S) lub sam z siebie pojawia się któryś błąd:
Odmowa dostępu do ścieżki ...\AutoSave\...
lub
Nie udało się zapisać projektu '....sdlproj'. Proces nie może uzyskać dostępu do pliku C:\Users\...\Google Drive\...\....sdlproj, ponieważ jest on używany przez inny proces
lub
Odmowa dostępu do ścieżki C:\Users\....\OneDrive ........\Documents\Studio 20XX\AutoSave\xxxxxxxxxxxxxxxxxx1
lub inny odnoszący się do problemu z dostępem do ścieżki.
Winnymi tutaj są niestety dyski chmurowa jak Dysk Google czy OneDrive. Warto pamiętać, że problemy te są powodowane przez aplikacje innych firm, dlatego rozwiązania są ograniczone.
Upewnij się, że zainstalowane są najnowsze aktualizacje. W tym celu:
Uruchom Trados Studio 2024.
Przejdź do karty Help.
Kliknij Check for Updates.
Jeżeli będzie dostępna aktualizacja – pobierz ją.
Można również po prostu pobrać i zainstalować najświeższą wersję Tradosa z naszego konta użytkownika RWS.
Uruchom Tradosa.
Przejdź do File - Options - Editor.
Wyłącz funkcję AutoSave, odznaczając opcję Enable AutoSave.
Warto pamiętać, że zatwierdzanie segmentów (Ctrl Enter!) zapisuje tłumaczone treści w pamięci tłumaczeń, więc nic nie przepadnie. Można również samodzielnie zapisywać pracę skrótem Ctrl S.