trados-blog-odmowa-dostepu-do-sciezki-error.png

Odmowa dostępu do ścieżki...

Podczas próby zapisania pracy (Ctrl + S) lub sam z siebie pojawia się któryś błąd:

Odmowa dostępu do ścieżki ...\AutoSave\...

lub

Nie udało się zapisać projektu '....sdlproj'. Proces nie może uzyskać dostępu do pliku C:\Users\...\Google Drive\...\....sdlproj, ponieważ jest on używany przez inny proces

lub

Odmowa dostępu do ścieżki C:\Users\....\OneDrive ........\Documents\Studio 20XX\AutoSave\xxxxxxxxxxxxxxxxxx1

lub inny odnoszący się do problemu z dostępem do ścieżki.

Rozwiązanie

Winnymi tutaj są niestety dyski chmurowa jak Dysk Google czy OneDrive. Warto pamiętać, że problemy te są powodowane przez aplikacje innych firm, dlatego rozwiązania są ograniczone.

Trados Studio 2024

Upewnij się, że zainstalowane są najnowsze aktualizacje. W tym celu:

  • Uruchom Trados Studio 2024.

  • Przejdź do karty Help.

  • Kliknij Check for Updates.

  • Jeżeli będzie dostępna aktualizacja – pobierz ją.

Zrzut ekranu z Trados Studio. Karta Help i zaznaczony przycisk Check for Updates.

Można również po prostu pobrać i zainstalować najświeższą wersję Tradosa z naszego konta użytkownika RWS.

Trados Studio 2022 i wcześniejsze

  • Uruchom Tradosa.

  • Przejdź do File - Options - Editor.

  • Wyłącz funkcję AutoSave, odznaczając opcję Enable AutoSave.

Zrzut ekranu z Trados Studio. Okno Options - Editor i zaznaczona pozycja Enable Autosave.

Warto pamiętać, że zatwierdzanie segmentów (Ctrl Enter!) zapisuje tłumaczone treści w pamięci tłumaczeń, więc nic nie przepadnie. Można również samodzielnie zapisywać pracę skrótem Ctrl S.